فايل سنتر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
  • نویسنده :
  • بازدید : 62 مشاهده

با گسترش فعالیت و علاقه افراد مختلف به حوزه ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن، ممکن است سوالی مثل «NFT چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت» هم در ذهن شما نقش بسته باشد. امروزه NFT به عنوان یک ارز دیجیتال غیر قابل معاوضه و انحصاری، طرفداران زیادی پیدا کرده به شکلی که رتبه سرچ آن در گوگل در چند ماه اخیر، حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. ساخت NFT برای خود و کسب درآمد از فروش آن در بازار مخصوص، فکری است که این روزها به ذهن بسیاری از افراد و مخصوصاً هنرمندان خطور کرده است.

در واقع هر کجای بازار کریپتو را نگاه کنیم، ردی از این توکن‌های غیر قابل تعویض می‌بینیم. اما این توکن‌ها صرفاً در بازار خلاصه نمی‌شوند و این روزها حتی در سینماها، ورزشگاه‌ها و انواع تیم‌های ورزشی و شخصیت‌های بزرگ دنیا قابل مشاهده هستند. نکته جالب اینکه هر فردی می‌تواند NFT خود را بسازد و آن را برای فروش وارد بازار کند.


NFT چیست؟
اولین قدم در ورود به هر دنیا و بازاری، شناخت تعاریف اصلی و موارد مرتبط به آن دنیا است. برای اینکه بتوانید در حوزه ان اف تی‌ها فعالیت کنید، باید به طور کامل با مفهوم NFT آشنا باشید. ممکن است با NFT آشنا نباشید و قصد ورود به این دنیای جدید را داشته باشید. در این مطلب ساخت NFT و لازمه‌های ورود به این عرصه را بررسی خواهیم کرد؛ پس نگران عدم آشنایی خود با این موضوع نباشید.

NFT به توکن‌هایی گفته می‌شود که برای دارایی‌های دیجیتالی، به عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی صادر می‌گردند. در نظر داشته باشید که این گواهی مالکیت، به صورت غیرتکراری است و هر اثر دیجیتالی تنها می‌تواند یک مالک داشته باشد. به NFT می‌توانید به عنوان یک دارایی دیجیتال نگاه کنید که قابلیت سرمایه گذاری دارد.

توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT، توکن‌هایی هستند که روی زنجیره بلاک چین ذخیره می‌شوند. اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا باشید، مطلع هستید که هیچ تفاوتی بین دو کوین یکسان وجود ندارد؛ به طور مثال در زنجیره بلاک چین، هر بیت کوین با خرید بیت کوین دیگر، یکسان بوده و ارزش برابری دارد. NFTها بر خلاف ارزها، هرکدام دارای ارزش خاصی هستند.

NFT چگونه ساخته می‌شود؟

ایجاد توکن غیر مثلی کار سختی نیست و هر شخصی که بخواهد در بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه فعالیت کند، می‌تواند با مراجعه به پلتفرم‌های NFT، توکن غیر مثلی خود را ساخته و به فروش برساند.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از هنرمندان با NFT کردن آثار خود، درآمد خوبی کسب کرده‌اند و این درآمدهای میلیونی، دیگر افراد را ترغیب به ساخت توکن غیر مثلی و فروش NFT کرده است. اما به خاطر داشته باشید که در این بازار، روزانه تعداد زیادی ان اف تی ساخته می‌شود که فقط تعدادی از آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرند.

پس در ابتدا شما نیاز دارید که آموزش ساخت NFT و اصول عرضه توکن غیر قابل معاوضه را دیده باشید تا بتوانید از این راه به درآمد برسید.

سخن پایانی

ساخت و فروش NFT کار سختی نیست و زمان زیادی هم برای طی کردن این فرآیند نیاز نیست. اما رعایت نکاتی بسیار مهم همچون آگاهی از سلیقه کلکسیونرها، انتخاب بلاکچین و پلتفرم مناسب، تعیین قیمت متعارف با میزان ارز دیجیتال موجود در کیف پول و دوری از سودای یک شبه ثروتمند شدن، می‌تواند مسیر موفقیت شما در ساخت NFT را تضمین کند.

مرجع : بانتی

تظرات ارسال شده